resepi rendang ayam 3

Tips Resepi Rendang Ayam Tak Basi?

Resepi rendang ayam yang tak basi dan tak sakit perut. Makan waktu kenduri time dah balik rumah membuang kaw-kaw akibat sakit perutingat punya ingat rupanya belasah rendang...
resepi daging goreng kunyit 2

Resepi Daging Goreng Kunyit

Penyediaan resepi daging goreng kunyit yang menyelerakan. Bahan-bahannya: Daging (potong kecil) 2 biji bawang besar.. ( mmg suka letak byk 😁) 3 ulas bawang putih 2 batang cili merah 2...
resepi kek batik 1

Cara Membuat Kek Batik Morris Yang Mewah

Cara membuat kek batik morris premium. Keenakan rasa premium resepi kek batik morris avalanche ramai diantara kita dah pernah buat kek batik sendiri di rumah.Cuma...
resepi roti sosej 1

Resepi Roti Sosej Have (4 pax)

Resepi roti sosej have have. Korang biasa je nampak roti bentuk cam ni kan teringin sangat nak belibila tengok tang harga nokhoromm bapak yahudi punya harga lepas tu...
Resepi Ayam Masak Kicap Tak Cukup Sepinggan

Resepi Ayam Masak Kicap Siam.

Resepi ayam masak kicap siam! Pernah dengar ke? Tempoh memasak 20-30 minitI bet you... nasi korang kompem tak cukup sepinggan minta mahap kat kengkawan yang sedang...
resepi nasi lemak 5

Cara masak nasi lemak sambal 3 rasa

Cara masak nasi lemak yang sambalnya cukup rasa spicy masam & manis. Menu yang tak lapuk di telan zaman mat-mat saleh yang berulang kali melancong...
resepi sotong masak kicap

16/30 – Resepi sotong masak kicap

16/30 - Resepi sotong masak kicap Bahan-bahan: 400g sotong -digoreng 30g kicap pekat 100g lada hitam 40g gula 10g stok sayuran 100g lobak merah 100g lada benggala merah 100g lada benggala hijau 100g seleri Cara caranya: Tumis...
resepi mee bandung 2

Resepi Mee Bandung (2pax)

Cubalah resepi mee bandung ni. Jangan tanya kenapa aku hurip kuah dia sampai licin. Aku dah biasa masak pakai mee kering @ mee claypot tu memang...
resepi roti jala 4a

Cara buat roti jala jadi lembut & lambat basi, simple je.

Cara buat roti jala yang lambat basi, lembut dan mengenyangkan.  Memang ramai je yang tak tau camne nak adun resepi roti jala supaya lambat basi.Resepi...
resepi nasi ayam_2

Cara Masak Nasi Ayam Premium

Cara masak nasi ayam gred premium tapi bahan-bahannya murah dah mudah. Memang terbukti sedap (sebab memang ramai pun sudah cuba resepi ini) kami...