resepi udang goreng tepung

Resepi Udang Goreng Tepung

Resepi udang goreng tepung Bahan-bahannya; Udang - dibuang kepala, kulit dan belah belakangnya. Ekor jangan buang. Basuh bersih, toskan hingga kering dan perap dengan lada sulah serta sedikit garam.1/2...
Resepi-ayam-masak-merah 1

Resepi Ayam Masak Merah Yang Tak Popular Langsung

Resepi ayam masak merah simple. Elehh...yang ni dah biasa makan kat majlis kenduri tak payah share pun takpeIyer lah sangat.. memang rasa sama je semua...
Resepi Ayam Masak Kicap Tak Cukup Sepinggan

Resepi Ayam Masak Kicap Siam.

Resepi ayam masak kicap siam! Pernah dengar ke? Tempoh memasak 20-30 minitI bet you... nasi korang kompem tak cukup sepinggan minta mahap kat kengkawan yang sedang...
resepi sambal telur

29/30 – Resepi sambal telur

29/30 - Resepi Sambal Telur Bahan-bahannya Telur tu rebus dulu...then goreng sampai garing. Cili api..lada besar.. (pedas mana anda mahukan) 2 biji bwg besar n 3 ulas bawang...
Telur Masak Kicap

22/30 – Resepi telur masak kicap

22/30 - Resepi Telur Masak Kicap Bahan-bahan: 4 - 5 biji telur - saya goreng mata kerbau 2 biji bawang besar- di hiris 2 tangkai cili merah - dihiris 2...
resepi sup sayur

21/30 – Resepi sup sayur

21/30 - Resepi Sup Sayur Bahan-Bahan : 80gm cendawan tiram 50gm brokoli 50gm bebola ikan 50gm isi ayam (dipotong dadu) 1 batang lobak merah (dihiris memanjang) 2 ulas bawang merah (ditumbuk) 2...
resepi kerabu kerang taugeh

20/30 – Resepi kerabu tauge kerang

20/3 - Resepi Kerabu Tauge Kerang. Bahan-Bahan : 2 cawan taugeh 5 batang kacang botor 1 biji bawang besar - boleh kurangkan 1 biji cili merah - boleh tambah 1/2...
resepi ayam masak cili kering

19/30 – Resepi ayam masak cili

19/30 - Resepi Ayam Masak Cili Kering Bahan-bahan : Bawang merah - mayang dan potong besar (2 versi) Bawang putih - mayang Lada besar 1 biji - mayang Cili...
resepi daging masak paprik

18/30 – Resepi daging masak paprik

18/30 - Resepi Daging Masak Paprik Bahan-bahan: Daging 1/2 kg (ikut suka banyak mulut yang nak makan) Bawang putih - 4 ulas Bawang holand - 1 biji Lobak merah +...
Resepi Ayam Masak Halia

17/30 – Resepi ayam masak halia

17/30 - Resepi Ayam Masak Halia Berkuah Sedap Memang tak sia-sia mencuba, resepi yang cukup ringkas ini tapi hasilnya cukup sedap. Tambahan pula bila tak...