Home Blog Page 3
petua cirit birit 1

Petua cirit birit

4 Petua cirit birit lega dengan pantas. Bahan-bahan ni selalunya memang dah siap berada di dapur untuk membantu anda akibat keracunan makanan. Tak perlu bersesak jem...
resepi vietnam spring roll 1 2

Resepi vietnam spring roll

Penyediaan mudah resepi vietnam spring roll. Vietnam spring roll hanya menggunakan air panas yang dibahagikan kepada 3 bahagian air.Guna untuk celur, buat sos celup &...
resepi daging goreng kunyit 2

Resepi Daging Goreng Kunyit

Penyediaan resepi daging goreng kunyit yang menyelerakan. Bahan-bahannya: Daging (potong kecil) 2 biji bawang besar.. ( mmg suka letak byk 😁) 3 ulas bawang putih 2 batang cili merah 2...
resepi udang masak kari 2

Resepi Udang Masak Kari

Resepi udang masak kari (siam) Bahan-bahan: 10 ekor udang saiz besar (jikalau ramai nak rasa, guna je udang kecil tap biar banyak)1 biji limau nipis, perah jusnya 1/3...
resepi udang goreng tepung

Resepi Udang Goreng Tepung

Resepi udang goreng tepung Bahan-bahannya; Udang - dibuang kepala, kulit dan belah belakangnya. Ekor jangan buang. Basuh bersih, toskan hingga kering dan perap dengan lada sulah serta sedikit garam.1/2...
Resepi-ayam-masak-merah 1

Resepi Ayam Masak Merah Yang Tak Popular Langsung

Resepi ayam masak merah simple. Elehh...yang ni dah biasa makan kat majlis kenduri tak payah share pun takpeIyer lah sangat.. memang rasa sama je semua...
Resepi Ayam Masak Kicap Tak Cukup Sepinggan

Resepi Ayam Masak Kicap Siam.

Resepi ayam masak kicap siam! Pernah dengar ke? Tempoh memasak 20-30 minitI bet you... nasi korang kompem tak cukup sepinggan minta mahap kat kengkawan yang sedang...
resepi sambal telur

29/30 – Resepi sambal telur

29/30 - Resepi Sambal Telur Bahan-bahannya Telur tu rebus dulu...then goreng sampai garing. Cili api..lada besar.. (pedas mana anda mahukan) 2 biji bwg besar n 3 ulas bawang...
Telur Masak Kicap

22/30 – Resepi telur masak kicap

22/30 - Resepi Telur Masak Kicap Bahan-bahan: 4 - 5 biji telur - saya goreng mata kerbau 2 biji bawang besar- di hiris 2 tangkai cili merah - dihiris 2...
resepi sup sayur

21/30 – Resepi sup sayur

21/30 - Resepi Sup Sayur Bahan-Bahan : 80gm cendawan tiram 50gm brokoli 50gm bebola ikan 50gm isi ayam (dipotong dadu) 1 batang lobak merah (dihiris memanjang) 2 ulas bawang merah (ditumbuk) 2...